2020年ニュース 一覧
- November.06.2020 世界で活躍する視覚効果・プロデューサー トーマス・M・ホートン氏を講師に、MPA/DHU/TIFFCOM「マスターセミナー&ピッチング・コンテスト2020」をオンライン開催
- November.04.2020 第33回東京国際映画祭 共催企画 MPAセミナーを開催しました。
- October.01.2020 海賊版や偽ブランド品などの不正商品撲滅を訴えるキャンペーンを実施します
- October.01.2020 第33 回東京国際映画祭 共催企画 MPA セミナー 参加受付開始
- September.25.2020 第33 回東京国際映画祭 共催企画 MPA セミナー 開催のお知らせ
- August.27.2020 「マスタークラス・セミナー&ピッチング・コンテスト2020」のオンライン開催、登壇者が決定
- June.29.2020 トンネルの終わりにライト-7月3日(金)に東南アジアのベスト・プラクティス、プロダクション・ウェビナーが開催されます!
- June.19.2020 一般社団法人 コンテンツ海外流通促進機構(CODA)人気作家たちによる「STOP!海賊版」漫画と動画を公開
- May.22.2020 Netflix、映画・テレビドラマ制作従事者を支援する救済基金を発表 特定非営利活動法人映像産業振興機構 (VIPO)が事務局運営する同基金設立にあたり、Netflix支援基金から約1億円を拠出
- April.06.2020 4月26日は世界知的所有権の日 World Intellectual Property Day
- February.10.2020 (English) AUSTRALIAN SCREEN SECTOR GENERATED USD 15.1 BILLION (AUD$22.5 BILLION) IN 2017-18
- January.13.2020 モーション・ピクチャー・アソシエーション(MPA)のアジア太平洋地域 プレジデント兼マネージング・ディレクターにブリンダ・ルイ氏が就任
もっと見る
「NO MORE映画泥棒」新CMが全国の劇場にて上映を開始しました。 July.17.2020
The Executive Committee for the “Let’s Go to the Movies!” campaign, organized by the Motion Picture Producers Association of Japan (MPPAJ), Japan Association Theater Owners (JATO), Foreign Film Importer-Distributors Association of Japan (JFIDAJ), and Motion Picture Association have released new “No More Movie Thieves” commercials to be shown in theaters.
Made for in-theater use, the commercials’ purpose is to notify and spread awareness of the Act on Prevention of Unauthorized Recording of Films, enacted on August 30, 2007. This commercial, the fifth of the series, covers the “spread of criminalization of illegal downloading”, “increasing visibility of English, Chinese and Korean language subtitles to coincide with the increase in foreign movie viewers”; informs viewers about the Film Classification and the rating system of the Rating Organization (EIRIN), which includes “G”, “PG12”, “R15+”, and “R18+”, and was created to help encourage movie-goers to watch safely and responsibly. This fifth commercial in the “No More Movie Thieves” series began showing sequentially after its predecessor in theaters throughout Japan, with new films released starting July 17th.
The committee started showing these campaign commercials before films and displaying campaign posters inside movie theaters, as a measure to prevent film piracy.